آزمایشگاه کنترل کیفیت

گروه صنعتی مش متال دارای آزمایشگاه در محل کارخانه است که مجهز به تجهیزات آزمون های زیر است. محصولات مش متال دارای استاندارهای 19931 و 21132 از سازمانی ملی استاندارد است.

1- آزمون مه پاش نمکی Salt spray

تست مه پاش نمکی، یک نوع آزمون خوردگی است که در محیطی که از آب نمک اشباع شده انجام می شود و برای اندازه گیری مقاومت محصول، رنگ ها و پوشش ها در برابر خوردگی، برای مدت طولانی استفاده می شود.
آزمایش اسپری نمک در یک محفظه بسته انجام می شود که می تواند برای ایجاد انواع محیط های خورنده استفاده شود. در طول آزمایش، نمونه ها به مدت 1000 ساعت در معرض اسپری نمکی قرا می گیرند. پس از این مدت نباید هیچ اثری از خوردگی بر طبق استاندارد ASTM B117 بر روی محصول وجود داشته باشد.

آزمون مه پاش نمکی salt spray2- آزمون مقاومت در برابر نور فرابنفش

بسیاری از مواد و محصولات، در برابر اشعه ماوراء بنفش ممکن است ترک بخورند و یا از هم بپاشند. این مشکل در محصولاتی که در معرض نور خورشید قرار دارند بسیار معمول است. در این آزمون، محصول در معرض اشعه ماوراء بنفش در یک محیط کنترل شده قرار می گیرند. در این آزمایش از یک شبیه ساز خورشیدی برای ایجاد اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود.
این آزمایش به ما امکان می دهد محصولی تولید کنیم که در طول عمر خود در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت بالایی نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار داشته باشد. خوشبختانه محصولات مش متال، در این آزمون گرید لازم را کسب کرده اند.

3- آزمون خمش

میلگرد مورد نظر که پوشش پلیمر دارد، در شرایط دمای -18 درجه سانتی گراد و خمش 360 درجه، خم می شود. طبق آزمون خمش، پوشش پلیمر نباید شکسته شده یا ترک بخورد.

4- اندازه گیری ضخامت

در آزمون ضخامت، پوشش پلیمر مفتول، توسط دستگاه ضخامت سنج رنگ، انجام می شود. رنگ مورد استفاده در محصولات مش متال، رنگ پودری الکترواستاتیک است.

آزمون اندازه گیری ضخامت

5- آزمون چسبندگی به صورت برش عرضی یا کراس کات

در این آزمون، با استفاده از دستگاه cross cut به صورت متقاطع بر روی پوشش پلیمر مفتول، خراش ایجاد می کنند. سپس با استفاده از نوار چسب مخصوص، پوشش برش خورده را از سطح مفتول جدا کرده و بر اساس جدول استاندارد، میزان پوشش گسیخته شده را درجه بندی می کنند. در این آزمون، پوشش پلیمر باید به گونه ای به میلگرد بچسبد که در حین آزمون، به جای اینکه از میلگرد جدا شود، گسیخته شود.

6- آزمون استحکام برشی جوش مش

این آزمون برای تعیین استحکام محل برخورد جوشکاری شده در مش مشبک جوشی، استفاده می شود. استحکام برشی جوش، معیاری از توانایی جوش ها در مش مشبک جوشی، برای مقاومت در برابر نیروهای وارد شده به میلگردهاست که تمایل به جدا کردن آنها از هم دارند.
در این آزمایش، نمونه ای از جوش، در دستگاه کشش، قرار داده می شود. سپس به تدریج نیروی کششی اعمال می شود. نمونه شروع به باریک شدن و بالاخره شکستن می کند. این داده ها بر روی نمودار ثبت می شود. بر اساس این آزمون، محل پارگی مفتول باید خارج از محل جوش باشد. در غیر این صورت، جوش مفتول مقاومت لازم را ندارد.

آزمون استحکام برشی جوش مش