سیل بند آماده

حل مسئله سرعت اجرای پایین در احداث سیل بند

هدف اصلی از احداث سیل بند، هدایت آب های روان و جلوگیری از گسترش سیل به مناطق مسکونی، باغات، جاده ها، سواحل و مانعی در مقابل تخریب مناطق مورد حفاظت است. متأسفانه کشور ما هر ساله در معرض سیل های مخرب بوده است و این موضوع خسارات فراوانی را به جان و مال مردم وارد کرده است. بزرگترین مسئله ای که در هنگام وقوع سیلاب وجود دارد، مسئله مدیریت زمان در شرایط بحرانی است.

تجربه نشان داده است روش های سنتی مقابله با سیل (استفاده از کیسه های شن و ماسه) نه تنها استحکام و مقاومتی در برابر سیل ندارند بلکه نیاز به زمان و نیروی کار زیادی برای ساخت و اجرا دارند که این امر در زمان وقوع بحران عملا غیر ممکن است.

ساخت سیل بند با استفاده از سیل بند آماده مش متال، که در مدت زمان کوتاه و تعداد نیروی کم به سرعت اجرا می شود.
ساخت سیل بند با استفاده از کیسه شن و ماسه که با تعداد نفرات زیاد و در مدت زمان طولانی اجرا می شود.

سیل بند آماده مش متال

سیل بند آماده که برای اولین بار در ایران توسط گروه مش متال ساخته و به تولید انبوه رسیده است، به دلیل اینکه پیش ساخته است، در زمان بحران به سرعت قابل اجرا است. برای پر کردن سیل بند از لودر و تجهیزات مشابه استفاده می شود که باعث می شود سرعت اجرای آن بالا رود. این دیوارها با موادی مثل سنگ، آهک، شن، ماسه یا خاک پر می شود و به یک دیوار محکم تبدیل می شود.

از جمله مزایای استفاده از سیل بند آماده مش متال این است که با نیروی انسانی کم و تجهیزات مختصر در کوتاهترین زمان ممکن، می تواند گسترش داده شود. در صورت بروز سیلاب به طور غیر مترقبه، می توان با استفاده از یک لودر و فقط دو نیروی انسانی، دیواره ای به طول 10 متر را در کمتر از 20 دقیقه احداث کرد. در مناطق روستایی و شهری در صورت بروز سیلاب به سرعت می توان یک سد مقاوم ساخت و بعد از فروکش کردن سیلاب، این محصول را می توان به راحتی جمع کرده و در جای دیگری استفاده نمود.

مزایای استفاده از سیل بند آماده

1- سرعت اجرای بالا به دلیل پیش ساخته بودن

2- قابل جمع شدن و استفاده مجدد

3- استفاده از ساده ترین و قابل دسترس ترین مصالح برای احداث آن نظیر خاک، شن و ماسه

4- استحکام و توان مقاومتی بالا در برابر فشار آب

5- نیاز به نیروی انسانی کم (حداکثر 2 نفر) برای احداث سیل بند

مقایسه انواع سیل بندهای فوری را در این مقاله بخوانید.

برای مشاهده اطلاعات و مشخصات فنی سیل بند آماده کلیک کنید.