انواع سیم خاردار

انواع سیم خاردار

انواع سیم خاردار

انواع سیم خاردار در سه نوع حلقوی – خطی – تخت تولید می شوند.

انواع سیم خاردار

سیم خاردار حلقوی

ساختار آن به شکل حلقه حلقه است. به این صورت که یک سیم مفتول به قطر 2.5mm تا 3mm به عنوان محور اصلی قرار دارد و در فواصل مشخص تیغه ها قرار دارند. در سیم خاردار حلقوی در فواصل مشخص (زاویه 180 درجه) دو سیم با بست به هم متصل می شوند. این بست ها باعث می شوند که سیم ها از هم باز نشوند و رشته مفتول شکل حلقه داشته باشد.

سیم خاردار حلقوی به صورت کلاف به فروش می رشد. قطر کلاف 60cm و 90cm است.

سیم خاردار حلقوی نسبت به نوع خطی وزن بیشتر و قیمت بالاتری دارد. البته کاربردهای سیم خاردار حلقوی بسیار بیشتر و امنیت آن بالاتر است.

سیم خاردار حلقوی سوزنی

قطر مفتولی که برای سیم خاردار حلقوی استفاده می شود معمولا 3mm است و ضخامت ورق خارها 2.5mm است. به همین دلیل مفتول به راحتی برش نمیخورد و استحکام بسیار بالایی دارد. این نوع سیم خاردار بیشتر در مراکز امنیتی و نظامی کاربرد دارد.

سیم خاردار حلقوی تبری

به این نوع سیم خاردار تبرسیم، سیم خاردار ریزری یا سیم خاردار لیزری هم می گویند. این سیم خاردار پر کاربردترین نوع سیم خاردار در سراسر دنیاست. ساختار آن بدین گونه است که بر روی مفتول پر کربن که رشته اصلی است، تیغه های گالوانیزه که به شکل تبر هستند پرس می شوند. سیم خاردار حلقوی تبری در مراکز امنیتی و نظامی، جداسازی زمین های کشاورزی، دیواره باغ ها، زندانها و … بیشتر استفاده می شود.

برای آشنایی با انواع تیغه سیم خاردار تبری این مقاله را بخوانید.

سیم خاردار خطی

به شکل خط راست تولید و نصب می شود. ساختار آن بدین گونه است که یک مفتول به عنوان محور اصلی قرار می گیرد و در فواصل مشخص تیغه ها وجود دارند.

سیم خاردار خطی سوزنی

یک یا دو رشته مفتول، به عنوان محور اصلی قرار می گیرد و مفتول نازکتری به عنوان تیغه در فواصل مشخص دور این محور می پیچد. با توجه به نوع پیچش تیغه ها و تعداد مفتول های محور، تنوع زیادی دارد.

سیم خاردار خطی تبری

نسبت به نوع سیم خاردار خطی سوزنی، امنیت بالاتری دارد. در این نوع سیم خاردار، یک مفتول به عنوان محور اصلی قرار می گیرد و تیغه ها که شکلی تبرمانند دارند، بر روی محور اصلی پرس می شوند.

 

**سیم خاردار حلقوی تبری برند مش متال، قطر مفتول 2.5mm و از جنس مفتول پر کربن است. ضخامت خارها 0.5mm و از جنس ورق گالوانیزه است. بنابراین در شرایط آب و هوایی مختلف، رطوبت و فشار بالا بسیار مقاوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *